קלינאית תקשורת פרטית לילדים

'קלינאות תקשורת' הוא תחום התמחות טיפולית-מקצועית העוסק בחקר הפרעות בתקשורת, בעיקר באספקט המילולי, בתחומי השפה, הדיבור והשמיעה. על מנת לקבל רישיון מקצוע מטעם משרד הבריאות יש צורך בסיום תואר ראשון בחוג להפרעות תקשורת תחת מקצועות הבריאות ומעבר בהצלחה על מבחן רישוי. קלינאית תקשורת טובה זו מטפלת שבתום לימודיה האקדמיים המשיכה לרכוש ידע, כלים וגישות טיפול נוספים ורכשה ניסיון קליני בעבודה יומיומית עם ילדים והוריהם. 

אצלנו ב-Junior Therapy תוכלו למצוא קלינאית תקשורת פרטית לילדים בעלת רישיון, הכשרה מתאימה וניסיון מקצועי. אנחנו מטפלים במגוון רחב של ליקויים בתחום התקשורת. כל הטיפולים מתבצעים אצלכם בבית, בסביבה הטבעית בה הילד חי ומתמודד מדי יום עם הקשיים שלו. כמו כן, אנו פועלים בפריסה ארצית. לאיתור קלינאית תקשורת מומלצת לילדים באזור מגוריכם, התקשרו אלינו לטלפון 077-9966220 או השאירו את הפרטים שלכם כטופס למטה ואנו נחזור אליכם בהקדם.

מתי כדאי לפנות לקלינאית תקשורת לילדים:

  • עיכוב ברכישת השפה אצל ילדים (: מומלץ לפנות לייעוץ ואבחון של קלינאית תקשורת בכל מצב בו אתם מבחינים בפערים בין רמת ההתבטאות וההבנה של הילד/ה בשיחה לבין זו של שאר הילדים בגילו/ה. ילד שלא מתחיל לדבר בזמן, ילדה שמתבטאת במילים אך מתקשה ליצור משפטים ועוד.
  • קשיי ביטוי/דיבור אצל ילדים: מומלץ לפנות לייעוץ ואבחון של קלינאית תקשורת במידה ומובנות הדיבור של הילד/ה ירודה, ובמיוחד אם הוא, או אתם ההורים, מתוסכלים מכך.
  • שיבושי הגייה אצל ילדים: שיבושי היגוי הינם מצב בו הילד מפיק באופן משובש הגה (צליל) אחד או יותר מילה, למשל "דדור" במקום "כדור", "מחסב" במקום "מחשב" או "סב" במקום "צב". שיבושי הגייה הם חלק נורמלי בהתפתחות שפה תקינה, בגילאים שונים, עם זאת, יש מתבים שדורשים הסתכלות של קלינאית תקשורת. אחת הסיבות השכיחות לבעיות הגייה היא דחיקת לשון.  
  • גמגום וחוסר שטף בדיבור אצל ילדים: במידה וילדכם מגמגם, 'בולע' מילים, מדבר לאט או מהר מידיי, על מנת למנוע מהבעיה להתקבע ולגרור פגיעה בדימויו העצמי, מומלץ לפנות לייעוץ ואבחון של קלינאית תקשורת.
  • הפרעות בקול אצל ילדים: אם ילדכם סובל מצרידות כרונית או מבעיות גופניות שעלולות להשפיע על קולו כמו בצקות או יבלות במיתרי הקול.

 

זכרו: מוטב תמיד לפנות לאבחון אצל קלינאית תקשורת ולהתבשר שאין שום בעיה או צורך בהמשך טיפול, מאשר להימנע מפנייה ולפספס את חלון ההזדמנויות לטיפול בקשיי תקשורת ושפה.

קלינאית תקשורת לילדים עד הבית ללא המתנה

הסביבה האופטימלית עבור טיפול קלינאית תקשורת היא הסביבה הטבעית בה הילד חי- בבית הספר, בגן או בבית. הבית מהווה את מקום המבטחים עבור כל ילד ומאפשר לילד להתמודד עם אתגרים וקשיים שונים, כמו כן לעיתים ההקשר מהווה את אחד מסוכני הטיפול כאשר המטרה מושגת באמצעותו. למשל, אם ילד מתקשה לבצע מניפולציות ידניות שונות וזקוק לטיפול במוטוריקה עדינה, ניתן להשתמש במשחקים שבביתו, אלה המוכרים לו ואהובים עליו ואינם מהווים גורם מאיים עבורו ובכך ניתן להדהות תחושה של מבחן, הצלחה וכישלון. 

כאשר ילד מקבל טיפול במכון, הוא לומד שם כיצד לבצע פעולה כלשהי בכוחות עצמו, הוא מתרגל אותה בסביבה סטרילית ונגישה עם התיווך המתאים של המרפאה בעיסוק. בבית, סביבה שונה מזו במכון, הוא נדרש לבצע את אותה פעולה בסביבה שונה במהותה. ישנם ילדים שיחוו קשיים ביכולת ההעברה מסביבה אחת לשנייה. 

בנוסף, ההדרכה להורים, שהינה חלק בלתי נפרד מהטיפול, בטיפול בית היא ניתנת להורים בזמן אמת בהתמודדות היומיות עם הקושי או האתגר העומד בפני ילדים. כך שבאפשרותם של ההורים לקחת חלק פעיל ויעיל בדרך להשגת המטרה לאחר שקיבלו הדרכה וצפו בתהליך בסביבה הטבעית, בבית.

מוזמנים לשתף:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

לקבלת ייעוץ טלפוני ללא עלות או התחייבות בנוגע לטיפולי קלינאית תקשורת עבור ילדכם אצלכם בבית, התקשרו אלינו לטלפון 077-9966220. באפשרותכם להשאיר את הפרטים שלכם בטופס למטה ואנו נחזור אליכם בהקדם. Junior Therapy מציע מכלול של שירותי שיקום וטיפולים עבור ילדים במגוון רחב של תחומים כגון: טיפול בפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, אוטיזם, שיתוק מוחין אצל ילדים, שיקום נוירולוגי לילדים, ריפוי בעיסוק לילדים ופיזיותרפיה התפתחותית לילדים.