מאמרים בתחום:

פיזיותרפיה לילדים עם אוטיזם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

המאפיינים העיקריים והבולטים ביותר בקרב ילדים המאובחנים על הספקטרום האוטיסטי הם קשיים בתחום השפה והתקשורת וביכולת שלהם ליזום ולהשתתף באינטראקציות חברתיות, והרגלי תנועה סטריאוטיפיים. עם זאת, מעל ל-70% מהילדים הסובלים מהפרעה על הרצף האוטיסטי סובלים מהפרעות כלשהן בהתפתחות המוטורית.

שכיחותן של מגוון רחב של לקויות מוטוריות והשפעתן על חיי היום יום, הופכת את טיפולי הפיזיותרפיה לאחת ההתערבויות החשובות והקריטיות במערך הטיפול בילדים המאובחנים על הספקטרום האוטיסטי.

פיזיותרפיה לילדים עם אוטיזם - Junior Therapy, מספקים שירותי פיזיותרפיה באופן פרטי לילדים ופעוטות

אילו לקויות מוטוריות מאפיינות ילדים המאובחנים על הספקטרום האוטיסטי?

ילדים המאובחנים על הספקטרום עלולים לחוות קשיים בתפקודים בתחום המוטורי, במגוון רחב של תחומי ומרכיבי תפקוד:

  • איחור מוטורי התפתחותי – קושי בהשגת אבני הדרך בהתפתחות התקינה ביחס לבני גילו.
  • בעיות בשיווי משקל.
  • קשיים בהתארגנות יומיומית, ובתפקודי ADL.
  • קשיים בהתארגנות במרחב.
  • היפוטוניה – טונוס שרירים נמוך. מחקרים מצביעים על כך ש50% מהילדים אשר מאובחנים על הספקטרום סובלים מהיפוטוניה.
  • אפרקסיה מוטורית – קושי בהוצאה לפועל של פעולות מוטוריות מסוימות בדרך כלל בגלל קושי בתיאום בין תנועות שונות.
  • הליכה על קצות האצבעות – אמנם אופייני גם בקרב ילדים בריאים, אך חשוב לבצע אבחון ובדיקה רפואית שכן אולי הגורם הינו נוירולוגי.
  • לקויות ביציבה.

מדוע חשוב לשלב גם טיפולי פיזיותרפיה במסגרת הטיפול בילדים עם אוטיזם?

עדויות רבות הן במחקר והן מהורים שילדיהם מטופלים על ידי צוות הפיזיותרפיסטים שלנו מעידות על כך שטיפול שהביא לשיפור ביכולות המוטוריות הביא במקביל לשיפור בלקויות התקשורתיות החברתיות והחינוכיות.

טיפולי פיזיותרפיה לילדים עם אוטיזם נותנים מענה לצרכיהם המוטוריים של הילד החל מגיל צעיר בהתאם לתפקוד הכולל שלו, מעניקים לו הזדמנות לתקן לקויות מוטוריות ולהשלים אבני דרך התפתחותיות שעשויות לסייע לו בהתמודדויות נוספות בהמשך חייהם. כל זאת במטרה למצות את הפוטנציאל שלו לתפקוד עצמאי יותר והשתלבותו בחברת בני גילו.

תפקידו של הפיזיותרפיסט במערך הטיפול בילדים עם אוטיזם

בשלב ראשון הפיזיותרפיסט מבצע אבחון והערכה של המצב המוטורי של הילד, על מנת להעריך את צרכיו ולתכנן תוכנית טיפולית. האבחון נעשה באמצעות כלי אבחון סטנדרטיים בינלאומיים אשר מבוססים על גישות הטיפול השונות בתחום ה-ASD. האופן שבו ההתערבות המקצועית של הפיזיותרפיסט תתבצע בפועל במסגרת הטיפולים מותאמת כמובן לצרכים ולקשיים המוטוריים שעלו בתהליך האבחון, אך גם לוקחים בחשבון קשיים נוספים של הילד גם בתחומים אחרים, למשל בהתאם ליכולת של לתקשר ולהבין את הפיזיותרפיסט, הדרך שבה הוא מאפשר מגע בינו לבין המטפל וכדומה.

טיפולי פיזיותרפיה לילדים עם אוטיזם כחלק מתוכנית שיקום רב מקצועית

אצלנו בJunior Therapy , שיקום ביתי פרטי לילדים ופעוטות תוכלו למצוא מענה שלם לכל הצרכים של הילד שלכם באמצעות טיפולי פיזיותרפיה לילדים יחד עם טיפולי ריפוי בעיסוק לילדים וטיפולי קלינאית תקשורת לילדים. כל הטיפולים מתבצעים אצלכם בבית בסביבה הטבעית של הילד או בקליניקה מאובזרת באזור מגוריכם, לבחירתכם ובהתאם למה שנוח ומתאים לכם. כל הטיפולים מתבצעים על ידי צוות מטפלים מקצועי, בעל הכשרה וניסיון אשר נדרשים בעבודה עם ילדים המאובחנים על הספקטרום.

הילד שלכם מאובחן על הרצף האוטיסטי? אנו מזמינים אתכם ההורים להתקשר אלינו ולקבל ייעוץ טלפוני אישי ללא עלות או התחייבות ממטפל מוסמך בעל ניסיון בתחום. הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטלפון 077-9966220 או להשאיר את הפרטים שלכם בתיבה למטה, ואנו נחזור אליכם בהקדם.