חבלות ראש בילדים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

חבלות ראש שכיחות מאוד אצל ילדים. רוב המקרים אינם מצדיקים טיפול או בדיקה מיוחדת למעט השגחה שלכם ההורים בבית. אמנם, במקרים מסוימים בהם הפגיעה היא קשה יותר, מומלץ לפנות לבדיקה והתייעצות עם רופא. הסיבה לכך היא מאחר וחבלות ראש מסוימות בגילאים קטנים, ללא טיפול מתאים, עלולות להוביל לבעיות שונות בתפקוד הילד/ה ולהשפיע על ההתפתחות התקינה.

חבלות ראש בילדים - Junior Therapy, מספקים שירותי שיקום ביתי לילדים ותינוקות

הסכנות החבויות בחבלות ראש בילדים - מה הורים צריכים לדעת?

הסכנה בחבלת ראש שהיא יכולה לכלול גם חבלה מוחית. הראש, כלומר הגולגולת שלנו, שומרת על המוח. בחבלת ראש בדרך כלל מדברים על נזק לגולגולת. חתך או שבר בגולגולת יכול להבהיל אך ברוב המקרים טיפול קצר במיון והשגחה, יספיקו להחזרת הילד/ה לתפקוד רגיל.

החשש הגדול בחבלות ראש בילדים, אשר הגולגולת שלהם עדינה ורכה יותר משל אדם מבוגר, היא שיהיה נזק למוח. חבלה בראש אפילו קלה, עלולה לגרום למשל, לזעזוע מוח. רוב התסמינים של זעזוע מוח בילדים, כגון: הכרה מעורפלת, הקאות וכאב ראש, חולפים לאחר מספר שעות. עם זאת, ישנם מצבים בהם התסמינים ממשיכים להופיע ולהפריע לתקופה ארוכה יותר, מצב זה נקרא תסמונת כרונית שלאחר זעזוע מוח(Persistent post-(concussion syndrome . תסמונת זו כוללת סימפטומים כרוניים כמו שכחה, בעיות זיכרון, רגישות לאור ולרעש, הפרעות קשב וריכוז ועוד. לכן חשוב לשמור על ערנות בכל מצב ובכל חבלת ראש.

בפגיעת ראש קשה בילדים, מאחר שמערכת העצבים שלהם עדיין מתפתחת, הנזק המוחי עלול להיות משמעותי ואף בלתי הפיך. ללא טיפול מתאים הנזק עלול להוביל לקשיים בתפקוד היומיומי של הילד/ה.

פתרונות שיקום וטיפול במקרה של חבלת ראש קשה בקרב ילדים

אז נכון שרוב חבלות הראש מסתיימות ללא נזק נוסף, אך יש מספר לא מבוטל של ילדים וצעירים שזקוקים לשיקום נוירולוגי, קוגניטיבי ופיזי לאחר חבלת ראש כדי למזער ולהשתקם מנזק מוחי. הנזק למוח הצעיר עקב חבלת ראש עלול להתבטא בפגיעה ביכולות ותחומים שונים.

פגיעה פיזית תתבטא בקושי בהליכה קושי להשתמש ביד/בידיים או קושי בהשגת אבני דרך בהתפתחות שטרם השיג לפני הפציעה. פגיעה קוגניטיבית תבטא בדרך כלל בבעיות בקשב והריכוז, בבעיות זיכרון וקושי בהתארגנות אשר משפיעות בין היתר על היכולת ללמוד ולהשתלב היטב במסגרות. כמו כן, ניתן לצפות לשינוי בהתנהגויות ובהתנהגויות שאינן מסתגלות או תאומות או אופי הילד טרם הפציעה, למשל התקפות זעם, אימפולסיביות או לחילופין אדישות, בעיות שינה ועוד.

השיקום לאחר חבלות ראש בילדים מתמקד בקשיים הספציפיים של הילד/ה ומטרתו בשלב הראשון לסייע להם להחזיר לעצמם את היכולת התפקודית והעצמאות האופטימלית למצבם ולשלב ההתפתחותי בו הם נמצאים, ובהמשך לסייע להם להשתלב מחדש בבית, בבית הספר ובקהילה. 

שיקום רב מקצועי - מעתה אפשר גם בבית

מערך השיקום לילדים של Junior Therapy כולל מרפאים/ות בעיסוק לילדים, פיזיותרפיה לילדים וקלינאית תקשורת לילדים אשר מתמחים בשיקום ילדים, בשיקום נוירולוגי ובהתפתחות הילד.

לאחר פגיעת ראש קשה ילדכם לבטח יופנה לשיקום במסגרת אשפוז באחד ממרכזי השיקום לילדים המצוינים שיש לנו בארץ. בהמשך עם החזרה הביתה הוא ימשיך לקבל טיפולים שיקומיים במסגרת הקהילה בהתאם לצורך. בתקופה זו אנו ממליצים לכם לפנות אלינו לקבלת ייעוץ מאנשי מקצוע בנוגע לאפשרויות שיקום וקבלת טיפולים שיקומיים באופן פרטי אצלכם בבית, לנוחיותכם ולנוחיות ילדכם, על מנת למקסם את תהליך השיקום, להגיע לתוצאות בזמן קצר וביעילות.

Junior Therapy שיקום ביתי פרטי לילדים ופעוטות, מזמינים אתכם להשאיר פרטים בטבלה מטה או להתקשר אלינו לטלפון שמספרו 077-9966220 לקבלת ייעוץ טלפוני ללא עלות או התחייבות. התייעצות עם מטפל מוסמך אשר מתמחה בשיקום ילדים תעזור לכם להגיע להחלטה הנכונה ביותר עבורכם ועבור ילדכם. צוות המטפלים של Junior Therapy מתמחה בשיקום תנועה, קוגניציה ותקשורת לאחר חבלת ראש בילדים וישמח לעמוד לשירותכם ולהעניק לכם את הטיפול המקצועי ביותר, ללא המתנה, אצלכם בבית.