דף הבית / עיכוב שפתי אצל ילדים
תקשורת הינה היכולת ליצור קשר עם הזולת, כאן נכנסת התקשורת המילולית- השפה שלנו והתקשורת הבלתי מילולית כמו שפת גוף, ג'סטות ומחוות כמו הצבעה או הנפת היד, חיוך וכדומה. הבנה הינה היכולת להבין שפה ובהתאם לבצע בקשה, לדוג' לבקש מפעוט להצביע על עיניו או שיביא את הכדור. הבעה היא יכולת להגיד מילים וגם משפטים וזה ללא קשר לאיכות הדיבור גם אם הוא משובש.
ילדים מתחילים ליצור קשר כבר בחודשים הראשונים לחייהם, למשל דרך יצירת קשר עין או חיוך. כבר בגיל שישה חודשים התינוק הגדל כבר משמיע קולות מלמול ו"כמעט" מילים כמו “מאמא”. מילים של ממש לרוב נשמעות סביב גיל שנה. בדרך כלל בגיל שנה וחצי יש אוצר מילים של כ-20 מילים ועד גיל שנתיים יש לצפות מילד אוצר מילים סביב 50 מילים ויכולת לצרף שתי מילים יחדיו. בגיל 3 שנים הילד אמור לנהל שיחה של ממש עם ההורים ועם אוצר מילים עשיר ורחב. עיכוב שפתי הוא מושג רפואי שמתייחס לילד שלא משיג את אבני הדרך המפורטים לעיל במסגרת הזמן הצפוי לו לפי גילו. אנחנו ב-Junior Therapy דוגלים בגישה כי ילדים שונים משיגים את אבני הדרך בהתפתחות השפתית בקצב שונה, ולכן לא כל עיכוב שפתי מצריך התערבות טיפולית. יחד עם זאת, במידה וילדכם אכן זקוק לטיפול אנו נשמח להעניק לו אותו בסביבה הכי טבעית ונוחה עבורו- אצלו בבית.
ברוב המקרים, כאשר הילד מאחר או מתקשה לדבר על רקע של התפתחות תקינה בשאר התחומים, מדובר בתופעה שנעלמת עד גיל שלוש. אם הקושי ממשיך או גדל, יכולות להיות לכך מספר סיבות:
כל התוכן באתר נכתב על ידי מטפלים מטעם JuniorTherapy ומשקף את הידע והניסיון האישי והמקצועי של אותם מטפלים. עם זאת, תוכן האתר והמידע שמוצג בו אינו מהווה המלצה או ייעוץ רפואי ואינו מחליף התייעצות מקצועית אישית עם רופא או מטפל מוסמך. יישום המלצה או קבלת החלטה רפואית על סמך קריאה באתר הם על אחריות הקורא בלבד. כל הזכויות על תוכן האתר שמורות ל-Junior Therapy ולאסתי נעים-פלד. אין להשתמש או להעתיק תוכן או מידע מהאתר ללא אישור בכתב של אסתי נעים-פלד וללא קישור לאתר זה.
Ⓒ כל הזכויות שמורות ל-Junior Therapy
Produced by Webzilla