דף הבית / טיפול בקשיי כתיבה
כתיבה הינה מיומנות הנרכשת על פי רוב בגיל הגן ומבשילה בכיתה א'. בכיתות א'-ג' קיימת למידה מתמדת ואינטנסיבית של מיומנות זו. לקראת כיתה ד' הילד/ה נדרשים להתמודד עם מטלות כתיבה מורכבות וארוכות יותר שכן זו הדרך הרווחת של שלהם להביע את עצמם ולשתף את ידיעותיהם עם אחרים. ילדים רבים בגילאי הגן ובית הספר חווים קשיים בכתיבה ומופנים לטיפול ריפוי בעיסוק לשם אבחון וטיפול.
דיסגרפיה (Dysgraphia) הינה הפרעה התפתחותית-קוגניטיבית המאופיינת בקשיי כתיבה משמעותיים אצל ילדים. הלקות מתבטאת ברמת כתיבה הנמוכה באופן משמעותי מהמצופה מבני גילם או מרמת כיתתם. אנשים המאובחנים עם דיסגרפיה סובלים מליקויים בתפקודי כתיבה שונים ומציגים כתב יד שאינו קריא, חוסר עקביות בריווח בין מילים ובין אותיות, קושי בקריאה, תכנון מרחבי ירוד על הדף, קושי בכתיבת חיבור, ריבוי שגיאות כתיב (לדוג': היפוך של אותיות והברות, השמטה והוספה של אותיות, כתיבת אותיות בכתב ראי) וקושי לחשוב ולכתוב בעת ובעונה אחת.
תלמיד מבלה זמן רב בכתיבה בעת ששוהה בבית הספר. לקשיים בכתיבה קיימת השפעה ישירה על תפקודו של הילד בכיתה ובבית, על ביצועים אקדמיים וגם על תחושת המסוגלות, הדימוי העצמי והמוטיבציה ללמידה. ילדים שיש להם קשיי כתיבה עשויים להימנע מכתיבה ובכך לענות בקצרה ולא להרחיב בתשובתם למרות שיכולותיהם הקוגניטיביות תקינות. אחרים עשויים לפתח בעיות התנהגות ו/או בעיות חברתיות בשל העדר הכלים של המערכת החינוכית והילד להתמודד עם הקושי.
כל התוכן באתר נכתב על ידי מטפלים מטעם JuniorTherapy ומשקף את הידע והניסיון האישי והמקצועי של אותם מטפלים. עם זאת, תוכן האתר והמידע שמוצג בו אינו מהווה המלצה או ייעוץ רפואי ואינו מחליף התייעצות מקצועית אישית עם רופא או מטפל מוסמך. יישום המלצה או קבלת החלטה רפואית על סמך קריאה באתר הם על אחריות הקורא בלבד. כל הזכויות על תוכן האתר שמורות ל-Junior Therapy ולאסתי נעים-פלד. אין להשתמש או להעתיק תוכן או מידע מהאתר ללא אישור בכתב של אסתי נעים-פלד וללא קישור לאתר זה.
Ⓒ כל הזכויות שמורות ל-Junior Therapy
Produced by Webzilla